כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

04/07/2019

החזר מס להורים לילדים בעלי לקויות למידה

להיות הורים זה סיפור לא פשוט, על אחת כמה וכמה – להיות הורים לילד הסובל מליקויי למידה כמו דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, קשיים בקשב וריכוז ועוד .ההתמודדות עם לקויות למידה אינה עניין של מה בכך לא לילד ולא להוריו.
ב-20 השנים האחרונות, עלתה המודעות ללקויות למידה ואם בעבר ילדים עם לקויות אלה תויגו כילדים  "שובבים" או "תלמידים לא טובים", למזלנו היום מערכות החינוך השונות כבר מודעות ללקויות אלה ומערכות הבריאות יודעות לספק אבחונים וטיפולים לשביעות רצון הילדים והוריהם.

גם מערכת המיסוי לא נשארה מאחור, והעלתה לסדר היום את הצורך בתמיכה בהורים לילדים המאובחנים עם עיכוב התפתחותי בשל לקות למידה חמורה אשר מתחנכים במסגרות החינוך המיוחד של משרד החינוך ובפקודת המס משנת 2003, נקבע כי הם עשויים לקבל שתי נקודות זיכוי שנתיות ממס הכנסה, בהתאם לכללי הזכאות.

החזרי מס להורים לילדים עם ליקוי למידה

מה הן נקודות זכות ולמה הן חשובות?

נקודות הזכות מעניקות הנחה בתשלומי מס הכנסה. כל נקודת זכות עומדת על 218 ₪ לחודש וזה אומר 2,616 ₪ לשנה. הורים אשר אינם ידעו על הטבה זו יוכלו לבקש החזר מס להורים לילדים בעלי לקויות למידה באופן רטרואקטיבי.

מי זכאי לקבלת הטבה זו?

ילדו של תושב ישראל או ילדו של בן/בת זוגו (בתנאי שהוא האפוטרופוס של הילד) אשר אובחן כבעל עיכוב התפתחותי אשר נגרם עקב לקות למידה חמורה והוחלט על ידי ועדת השמה שישובץ באחת מהמסגרות הבאות:
–        גן לחינוך מיוחד
–        בית ספר לחינוך מיוחד
–        כיתה לחינוך מיוחד בבית ספר רגיל (לא כולל כיתות משלבות או מקדמות)
–        "מסלול 07" לתגבור לימודים בתיכון – כיתות ט' עד י"ב.
שימו לב!
הזכאות לנקודות זכות אלה, תיקבע משנת המס שבה הופנה הילד לחינוך מיוחד ועד למעבר לחטיבה הבאה (בין הגן ליסודי, בין היסודי לחטיבת ביניים ובין חטיבת הביניים לתיכון), כל עוד קיימת הפניה של ועדת השמה ורק במידה והילד מתחנך במסגרת אליה שובץ בוועדת ההשמה.

ליקוי למידה והחזרי מס

מהי ועדת ההשמה?

וועדות ההשמה פועלות ברשויות המקומיות במסגרת חוק החינוך המיוחד כדי לקבוע האם ילד בעל צרכים מיוחדים צריך ללמוד במסגרת של החינוך המיוחד.
החוק קובע כי יש לתת עדיפות ככל האפשר להשמתו של תלמיד במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן מענה לצרכיו במסגרת זו. רק לאחר שמוצו כל אפשרויות השילוב במסגרת הרגילה, יישקל להפנות את התלמיד לדיון בוועדת השמה. ועדות ההשמה מתקיימות עד 15 ביוני בכל שנה קלנדרית. על הורי התלמיד לוודא שאכן הוזמנו לדיון בוועדת ההשמה.
החלטתה של ועדת ההשמה להפנות את הילד למסגרת החינוך המיוחד מוכיחה כי קיימת לקות למידה חמורה וחריגה ביחס להתפתחות הרגילה, ולכן לא נדרש לצרף אישור רפואי לגבי הלקות בעת בקשת הגשת המסמכים לרשות מס הכנסה.

האם ההתייחסות למושג "ילדים" היא רק לילדים מתחת לגיל 18?

לא. זכאות ההורים לנקודות זכות במס הכנסה אינה תלויה בגילו של הילד, אלא במידת התלות שלו בהוריו גם אם עבר את גיל 18 ונחשב לבגיר. כל זמן שהילד ממשיך ללמוד במסגרת החינוך המיוחד מכוח חוק חינוך חובה.

ילדכם סובל מליקוי למידה - מגיע לכם החזר מס

איך מבצעים בדיקת זכאות?

תהליך בדיקת הזכאות מתבצע אל מול פקיד השומה האזורי .
יש להגיש לפקיד את האישורים הבאים כדי שתהליך בדיקת הזכאות יתבצע באופן המיטבי:
–        אישור קביעת תוצאת ועדת ההשמה
–        אישור תחילת לימודיי הילד באחת ממסגרות החינוך המיוחד (בהפניית וועדת ההשמה)
פקיד השומה יכול לבקש מסמכים נוספים אותם תוכלו לאתר בקלות באתר רשות המיסים.
חשוב לדעת כי ייתכן ותוכלו לקבל את ההטבה באופן רטרואקטיבי, כלומר בעבור תקופה בה הייתם זכאים לה אך לא ידעתם על קיומה, לדוגמא. ניתן לעשות כן על ידי הגשת בקשה מיוחדת למס הכנסה. ללא ספק מדובר על הטבה אשר בידה להשפיע באופן ניכר, ולחיוב, על ההתמודדות עם מורכבת שכזו.

מתי כדאי לבצע בדיקת זכאות להחזר המס?

את בדיקת החזר המס כדאי לבצע בכל מקרה, שכן אין באמת מה להפסיד – אלא רק תוכלו להרוויח החזר.
חשוב לזכור שישנה מגבלת הזמן (התיישנות) החלה על בקשת החזר מס להורים לילדים בעלי לקויות למידה ובכלל:
קבלת החזר המס אפשרית עד ל-6 שנים מתום שנת המס הרלוונטית להגשת הבקשה. לדוגמא, בשנת 2017  ניתן להגיש בקשות רק החל משנת 2011. עבור שנת 2010 לא ניתן להגיש בקשה להחזר מס מכיוון ושנה זו סגורה ברשות המיסים ולכן לא ניתן להגישה.

אז איך מגישים את הבקשה: עצמאית או עם חברה מקצועית?

ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, כאשר כל שעליכם לעשות הוא למלא טופס החזר מס לשכירים אותו תוכלו למצוא באתר של רשות המיסים.
האפשרות השנייה והמומלצת יותר היא לחבור אל חברה מקצועית המתמחה בהגשת הטבות מס לגרושים והחזרי מס.
חברות להחזרי מס מתמחות ובקיאות בתהליך הגשת הבקשה– כך שבסופו של דבר התהליך מבוצע ביסודיות, בזמן הקצר ביותר ובעיקר פוטר את הלקוח מכל התעסקות בנושא.
ליווי חברה מתמחה, מקל מאד את ההתמודדות עם הבירוקרטיה הארוכה לאורך תהליך הגשת הבקשה, החל משלב בדיקת הזכאות להחזר מס להורים לילדים בעלי לקויות למידה, איסוף המסמכים המבוקשים והגשתם לרשות המיסים. הבקשה מוגשת לרשות המיסים בשתי פעימות:
ראשונה, תבוצע בקשה מקוונת, ולאחריה תבוצע פניה באמצעות דו"ח חתום אליו יצורפו כל המסמכים הנדרשים.
חברה מקצועית לקבלת החזרי מס נהנית מניסיון והיכרות עם אופי הארגון מולו היא מתנהלת ומה נדרש לאישור הבקשה להחזר מס, כמו כן, בחברות מתמחות אלה מועסקים הטובים שבתחומי המס כרואי חשבון ויועצי מס, יועצי שירות לליווי שוטף ללקוחות לכל אורך התהליך, עד לשלב הסיום בו מופקד ההחזר בחשבון הבנק של הלקוח.
למחשבון זכאות להחזר מס >>

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך