בקשה להחזר מס הכנסה

לבדיקת זכאות להחזר מס השאירו פרטים, אנחנו נעשה את השאר!

איך להגיש בקשה להחזר מס הכנסה

כל עובד מודע היטב לתלוש השכר שלו, וגם לעובדה כי אחוז מסוים מהתלוש מופרש לטובת תשלום מס. עם זאת, לא כל העובדים מודעים לכך שלעתים החובה לשלם אינה עליהם, אלא של המדינה. יותר ויותר שכירים כיום הבינו כי שינויים שונים באופי המשרה שלהם, היקף התעסוקה או שינוי בסטטוס החיים, יכולים לזכות אותם בהחזר של מס שניתן לדרוש בו עד כ-6 שנים לאחור.

באמצעות הגשת טופס ייעודי לטובת החזר ממס הכנסה, ניתן לבחון האם העובד השכיר שילם יותר מס ממה שהוא נדרש על פי חוק. במקרים בהם אכן מתגלה כי העובד שילם יותר, על המדינה להחזיר לו את כספו.

המס נגבה על פי צפי הכנסה שנתי

מס ההכנסה של כל עובד משתנה בהתאם להכנסה השנתית שלו. חשוב לציין זאת מאחר ומדובר על פרט חשוב מאד שיוצר בלבול בקרב העובדים: אכן, המס שכל עובד משלם מנוכה מתלוש השכר שלו ברמה חודשית, אך גובה המס נקבע כבר בתחילת השנה על פי צפי.

כך לדוגמא, אם המשכורת של העובד עומדת על כ-10,000 שקלים בחודש, הוא נדרש לשלם מס בגובה של כ-20%. עם זאת, במידה והיקף המשרה שלו צומצם וכעת הוא מרוויח כ-7000 שקלים בחודש, גובה המס צריך לעמוד על כ-14% בלבד.

כך, נוצר מצב שהעובד משלם יותר מס מתלוש השכר שלו לאורך השנה, ולכן הוא זכאי להחזר בסופה.

מה עליכם לדעת על תהליך ההחזר?

עובד שכיר זכאי להגיש את טפסי הבקשה להחזר מס הכנסה בכל יום ויום בשנה. מאחר ואין כל הגבלה של זמן, שלא כמו עם עובדים עצמאיים, כל עובד יכול למצוא לו את הפנאי לארגן את המסמכים הנדרשים ולהגיש אותם.

חשוב להבין כי לעתים סכום ההחזר שזכאי לו העובד הינו גדול ומשמעותי, כך שלא כדאי לוותר על הזכות לקבל את הכסף בחזרה. מדובר על תהליך שלוקח כמה חודשים, כאשר ההתחייבות לקבלת הכסף בחזרה היא לאחר כ-120 ימי עבודה.

בקשה להחזר מס הכנסה

אתם זכאים להחזר עד 6 שנים אחורה

שימו לב: גם אם אתם מגלים בשלב מאוחר כי בעבר היה שינוי בהיקף המשרה שלכם, כי עזבתם מקום עבודה באמצע השנה או שהיה שינוי בסטטוס שלכם כמו חיילים משוחררים או סטודנטים שסיימו את הלימודים, תוכלו לקבל החזר מס עד 6 שנים אחורה!

ישנו חלון הזדמנות לבקשת החזר מס שכדאי לנצל אותו, ולבדוק היטב האם נגבה מכם לאורך התקופה מס גבוה יותר מזה שהיה עליכם לשלם על פי חוק.

הטפסים שחשוב שגם אתם תכירו

בעת שתעבדו עם חברה שתחום ההתמחות שלה הוא הגשת בקשות לטובת החזרי מס, תוכלו להיות שקטים כי יש מי שמלווה אתכם לאורך כל ההליך הבירוקרטי.

עם זאת, כדאי שתכירו את הטפסים הנדרשים לתהליך: טופס 106 שאותו יש לדרוש מכל המקומות בהם עבדתם, אישורים מהביטוח הלאומי שדרכם ניתן ללמוד על תקופת אבטלה, לידה וכיוצא בזה, אישורים על ניכוי מס מהבנק, טופס 161 המעיד על מענק פרישה או פיצויים ממקום העבודה ממנו פוטרתם או שאותו עזבתם, אישורים רפואיים שונים וקבלות ומסמכים נוספים שיכולים לתמוך את הבקשה שלכם ולקדם אותה.

טקס שירותים פיננסיים

Latest posts by טקס שירותים פיננסיים (see all)

השארת תגובה