כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

06/10/2020

סימולטור להחזר מס

כל עובד שכיר במדינת ישראל מחויב לשלם באופן שוטף תשלומי מס הכנסה, כאשר אלו נגבים ממנו באופן אוטומטי באמצעות ניכוי התשלומים מתלוש השכר החודשי. נוסף על חובת תשלום המס, כדאי להכיר גם את הזכויות שקיימות לזכותו של העובד – כאשר הוא זכאי לקבלת החזרים כספיים מרשות המיסים. החזרים אלו נקראים החזרי מס, והם למעשה מגלמים את עודף ניכויי המס שעובד שילם במהלך שנת המס שחלפה.

עובד זכאי להגיש בקשה לקבלת החזרי מס בגין עודף ניכויים שנגבו ממנו בתקופת זמן של 6 שנים אחרונות, כך שלמעשה ניתן לומר כי מדובר על סכומי כסף משמעותיים ביותר. תהליך הגשת הבקשה להחזרי מס מתבצע מול רשות המיסים, וכולל מילוי טפסים ושליחת טפסים רלוונטיים המעידים על תשלומים עודפים שנגבו ממנו.

כדי להימנע מהליכים בירוקרטיים מורכבים וממושכים, ואף דחיית הבקשה להחזרי מס – מומלץ לבדוק מראש האם קיימת זכאות לקבלת ההחזרים באמצעות סימולטור החזר מס לשכירים.

מהן מדרגות מס?

גובה הניכויים שנקבעים לכל עובד שכיר נקבעים על פי מדרגות מס שמתעדכנות בכל שנה. קיימות 7 מדרגות מס, כאשר כל מדרגה מייצגת גובה הכנסה שעובד שכיר משתכר בכל שנת מס. המדרגה הנמוכה ביותר עומדת על שיעור מס של 10% למשתכרים בשנה עד סכום של 75,960 ₪, והמדרגה הגבוהה ביותר הינה בשיעור מס של 47% למשתכרים בשנה מעל חצי מיליון ועד 651,000 בשנה.

על פי חלוקה זו ניתן להבין כי גובה ניכויי המס נגזרים מגובה הכנסתו של כל עובד, וככל שההכנסה גבוהה יותר – כך הניכויים יהיו גבוהים יותר.

מי זכאי להחזרי מס

חישוב גובה תשלום המס מבוצע ברמה השנתית לשנת המס הרלוונטית. חישוב כללי זה אינו לוקח בחשבון מצבים של צמצום שכר מסיבה כזו או אחרת, ולכן נוצר מצב בו העובד ממשיך לשלם את תשלומי המס שנקבעו לו באופן משוקלל למרות שהכנסתו הצטמצמה. פער זה שנוצר עומד לזכותו של העובד, ולכן הוא זכאי לקבל בחזרה את כספי המס העודפים ששילם לקופת מס הכנסה – ובקיצור הוא זכאי לקבלת החזרי מס.

בנוסף לכך, ישנם עובדים שכירים שזכאים להטבות מס המגיעות להם בצורת נקודות זיכוי. הטבות אלו מאפשרות להם ליהנות מתשלומי מס מופחתים כמו לדוגמה חיילים משוחררים, סטודנטים, הורים לילדים ועוד.

כיצד ניתן לחשב את החזרי המס?

כאמור, ההמלצה היא לבדוק את זכאות קבלת החזרי המס בטרם הגשת בקשה רשמית למס הכנסה. באמצעות בדיקת הזכאות ניתן להבין האם ישנו בסיס לאישור הבקשה, ומהו סכום ההחזר לו העובד זכאי. כדי לקבלת תמונת מצב עדכנית, כדאי להיעזר באמצעות סימולטור להחזר מס באתר טקס פיננסיים.

סימולטור החזר מס הכנסה לבדיקת זכאות

סימולטור החזר מס הכנסה של טקס שירותים פיננסיים משמש בתור מחשבון זכאות להחזר מס, הסימולטור פשוט ונוח ומאפשר לבצע בדיקת סיכויי הזכאות לקבלת החזרי מס.
סימולטור החזרי מס לשכירים של טקס שירותים פיננסים מציג חלק מהקריטריונים הנכללים בבדיקת הזכאות, ומאפשר לנו לקבל תמונת מצב מפורטת יותר שתסייע לנו לבדוק עבורכם האם מגיע לכם החזרי מס מהמדינה.

האם מגיע לי
החזר מס?

אל תשאירו את הכסף שלכם בקופת המדינה. בדקו את זכאותכם ללא התחייבות וללא מאמץ במחשבון הזכאות שלנו חמש שאלות קצרות ונדע אם מגיע לכם החזר מס מהמדינה.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך