כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

15/12/2022

כל עוד גבו מכם מיסים מעבר למה שהייתם צרכים לשלם כחוק, מגיע לכם החזר בגובה הגביה על ידי רשות המיסים אך זאת בתנאי שתדרשו חזרה את המגיע לכם או בקצרה, כל עוד לא תגישו בקשה להחזר מס, סביר שלא תקבלו אותו לעולם. הפערים שנוצרים בגביית המס נגרמים לרוב בשל החלפת מקומות עבודה, עבודה בשני מקומות עבודה במקביל, הפסקת עבודה למספר חודשים ועוד.  כדי להבין תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה, כיצד מקבלים אותו ואם בכלל מגיע לכם ההחזר, המשיכו איתנו.

החזר מס הכנסה

כיצד מחושבים אחוזי המס

הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לזכור, הוא שאת ההחזר מגישים לכל היותר עבור ששת השנים האחרונות. את החישוב של אחוזי המס יש לבצע באופן הבא: סך ההכנסה המחויבת במס מחושבת בברוטו בהתאם למדרגות המס של העובד. לאחר חישוב גובה המס מתבצעת הפחתה של סך הזיכויים ממס (נקודות הזיכוי לו זכאי כל עובד ). לעיתים פיטורין / החלפת עבודה וקבלת שכר נמוך יותר ועוד, מאפשרים קבלת החזר מס ועל כן נכון לבחון את הסוגייה כי למי לא מתאים לקבל פתאום וללא התראה מוקדמת כמה אלפי שקלים? חשוב להבין כי החישוב שונה בהתאמה מלאה למדרגות המס.

מה צריך להגיש כדי לקבל החזרי מס

כדי להגיש החזר מס, צריך להבין כיצד עושים זאת ברמה הבירוקרטית לפני הכל. אתם יכולים לבצע את חישוב ההחזר באמצעות סימולטור להחזר מס אשר ינתב אתכם לקראת הבאות ויאפשר לכם להבין האם מגיע לכם החזר אך מעבר לכך יש לצרף מסמכים שונים המעידים על הנתונים אותם מבקש מס הכנסה. ההמלצה לקבלת החזר מס היא לבצע בדיקת החזר מס מקדימה בקרב בעל מקצוע המתמחה בתחום ורק לאחריה ובמידת הצורך להגיש את הבקשה. המסמכים אותם צריך להגיש משתנים מאדם לאדם בהתאם לנתונים האישיים שלו ובין יתר המסמכים טופס 135 – בקשה להחזר מס, טופס 116, טופס 119 זיכוי בגין תואר אקדמי, 127 תעודה רפואית ועוד. אם שאלתם עצמכם מתי מקבלים החזר מס, הרי שהתשובה היא לאחר שתגישו את הבקשה להחזר כדת וכדין.

תוך כמה זמן מקבלים את החזר המס ב-2023

מילאתם את כל המסמכים וכל שנשאר לכם הוא לקבל החזר מס? התשובה על השאלה "תוך כמה זמן מקבלים החזר מס ב-2023?" היא פשוטה : על פי רוב ההחזר יתקבל בין 90 ל – 120 ימים אך ישנם מקרים בהם ההחזר מתקבל מעבר ל – 120 ימים וזאת בהתאם לעומס העבודה אל מולה מתמודד פקיד השומה שמטפל בתיק האישי שלכם. על מנת שלא לאבד את הזכות לקבל החזרי מס, הגישו את המסמכים הנדרשים ו/או פנו לבעל מקצוע איכותי המכיר את התחום על בוריו לרבות רואה חשבון יועץ מס וחברות המתמחות בהחזרים.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך