כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

10/12/2019

כמה עמלה לוקחים על החזר מס

החזר מס – תהליך

גם אם אתם שבעי רצון מתלוש השכר החודשי שלכם וגם אם לא, דעו כי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה. בשורת החזרי המס מופצת ליותר ויותר ישראלים, כאשר רבים מופתעים לגלות כי ישנה סבירות (ולא נמוכה בכלל), כי הם זכאים להחזר מס. איך זה קורה?

בישראל, המס אותו משלם עובד שכיר או עצמאי נקבע כבר בתחילת השנה. כלומר, לאורך כל חודש במשך 12 החודשים, משלם כל אזרח סכום X קבוע המשקף את הכנסתו. בעוד ישנם עובדים שאכן מסיימים את השנה ללא זכאות להחזר מס, ישנם עובדים שדווקא כן: שינוי בהיקף המשרה, החלפת תפקיד, עבודה ב-2 עבודות במקביל וכיוצא בזה, משמעותה לא אחת – החזר מס.

הצעד הראשון: בדיקת זכאות ראשונית

יותר ויותר ישראלים הפכו מודעים לכך בשנים האחרונות והגיעו להבנה כי הכסף שלהם שווה יותר. מדוע? משום שהם זכאים לקבל אותו מאחר והם שילמו שלא לצורך. הדרך לדעת האם אתם זכאים להחזר או לא היא באמצעות מחשבון זכאות. מדובר על בדיקה ראשונית שאמורה לתת השערה, כאשר לטובת בדיקת זכאות מעמיקה יותר, יש להציג מסמכים שונים, לרבות תלושי השכר.

איך ניתן לפעול על מנת לקבל את ההחזר?

אז איך עושים החזר מס? עומדות לרשותכם 2 אפשרויות:
• הדרך הראשונה היא לצאת לדרך הביורוקרטית לבדכם.
• הדרך השנייה והמומלצת יותר היא לעשות זאת דרך חברה.

מובן כי בעת שאתם עושים את הדרך לבדכם, הרי שאתם לא נדרשים להוציא על כך כספים. עם זאת, קחו בחשבון כי אתם עתידים להשקיע לא מעט זמן באיסוף מסמכים, למידת החוק ושלל ביורוקרטיות הצפויות לכם. במילים פשוטות? ייגזל מכם המון זמן יקר על למידת הנושא ובאיתור וקבלת מסמכים רלוונטיים מגופים שונים ובכלל בהתמצאות בנבכי הבירוקרטיה ברשות המיסים – והזמן שלכם שווה כסף!
וזה עוד במקרה הטוב, במקרה הגרוע, אדם שלא מתמצא בחוקי המיסוי עוד עלול לגרום לעצמו חובות של אלפי שקלים!

עם חברה מקצועית לעומת זאת, אתם יכולים לפטור את עצמכם מכל התעסקות, אך בהחלט להבין כי מדובר על שירות שעליו תצטרכו לשלם עמלה.

כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס?

בענף החזרי המס לשכירים בישראל, ישנן חברות הגובות תשלום מראש עבור פתיחת התיק בעלות של החל מ-500 ועד 2000 ש"ח.
כמו כן במידה ומתגלה החזר ללקוח, נגבת עמלה של 9%-30% מגובה החזר המס בעבור השירות.
ישנן חברות שאפילו מחייבות את הלקוח בתשלום נוסף – "בונוס" אם תרצו, עבור גילוי של חוב אפשרי למס הכנסה – מצב שבו לאחר בדיקת גורם מקצועי נמצא כי הלקוח שילם פחות מס ממה שהיה חייב ובכך עלול להיווצר לו חוב לרשויות המס.

מהם הפרמטרים המשפיעים?

ישנם כמה פרמטרים שישפעו על כמה עמלה לוקחים על החזר מס, לדוגמה:
• ראשית, האם אתם שכירים או עצמאים (נתון זה משפיע האם ניתן לטפל בתיק היות ולעצמאים רו"ח מטפל בנושא המיסוי).
• האם אתם מעוניינים בהחזר של שנה אחורה או שש שנים אחורה, לדוגמה.
• איסוף המסמכים הנדרש ומידת ההשקעה בהכנת התיק להגשת הבקשה.

כמה אחוזים לוקחים על החזרי מס

כלל הברזל: לא קיבלתם החזר? אתם לא צריכים לשלם!

אם יש דבר שחשוב יותר מגובה העמלה לטובת החזר המס, הוא השירות הניתן לכם. לעתים, תבקשו לשלם את העמלה עבור העבודה בפועל של החברה שמלווה אתכם. חשוב להבין כי לעתים ישנן חברות שלא מבצעות בדיקות מעמיקות ומבטיחות החזר מס לפי השערת מחשבון הזכאות בלבד. על סמך זה יבקשו עמלת פתיחת תיק של מאות ואלפי שקלים,  כך שאתם לבסוף משקיעים זמן וכסף, אך ללא תוצאות.

הבטיחו מעל לכל ספק כי את העמלה הנדרשת תשלמו לחברה רק במקרה בו נמצאתם זכאים בוודאות להחזר מס- אנו ממליצים לעשות זאת לאחר בדיקה יסודית של יועץ מס המתמחה בתחום זה ולא על סמך הבטחות של נציגי החברה. תהליך הבדיקה עצמו לוקח כרבעון ולפעמים פחות (תלוי בחברה המטפלת וברשות המיסים האזורית). את ההחזר הצפוי תקבלו ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

כל הדרך מא' ועד ת' – מה צפוי לכם?

בדיקת זכאות להחזרי מס: עוד לפני שאתם פונים ישירות אל החברה, כדאי שתבינו בעצמכם האם אתם עומדים בתנאי הסף להחזר המס. מדובר על בדיקה המבוססת על כמה שאלות, כך שתוך כמה דקות תוכלו לקבל את התשובה האם אתם זכאים או לא.
שיחת היכרות: לאחר שנמצאתם מתאימים, יחזור אליכם נציג שיפנה אליכם בעוד שאלות מנחות במטרה להבין האם אכן ניתן להגיש את הבקשה בשמכם. המטרה היא כמובן לאסוף כמה שיותר נתונים על מנת ליהנות מסיכויי הצלחה גבוהים יותר.
• פתיחת תיק ברשויות ואיסוף מסמכים רלוונטיים להגשת הבקשה לפי שנות המס בהן נמצאה זכאות, וזאת לאחר בדיקת יועץ מס.
מספרים: לאחר מכן, יוצג תאריך משוער להגשת הבקשה ולסגירת התיק, וגם יציגו בפניכם את גובה העמלה הנדרש בהתאם להיקף התיק שלכם.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך