כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

27/01/2021

החזר מס על משיכת קרן פנסיה

החיסכון הפנסיוני מאפשר לנו לקבל קצבה חודשית כאשר נגיע לגיל פרישה. אבל לפעמים, כשכירים, אנו מגיעים לנקודת מפנה בחיים, סיום מקום עבודה, שבה עולה דילמה שעלולה להשפיע על מהלך חיינו בעתיד הקרוב והרחוק: האם למשוך את מה שצברנו בקרן הפנסיה? בנוסף לפגיעה בכיסויים הביטוחים שלנו, והקטנת סכום הקצבה כאשר נפרוש, יש השלכה נוספת, לא פחות קשה: משיכת קרן פנסיה או משיכת כספים לפני מועדם, היא משיכה שלא כדין, וללא אישור מתאים של רשויות המס, ולכן הדבר כרוך בתשלום מס הכנסה, בסכום שיכול להפחית נתח משמעותי מהסך הכולל. 

משיכת קרן פנסיית זקנה

ניתן לחלק את כספי פנסיית הזקנה לשניים: תגמולים מול פיצויים. התגמולים הם הכספים שמועברים על ידי המעביד והעובד מדי חודש. כספי הפיצויים הם מה שמגיע לעובד כשהוא מפוטר, ולכן, את הפיצויים אפשר למשוך עד התקרה בלי צורך לשלם מס.
התגמולים, לעומת זאת, נועדו לזמן הפרישה שלנו, לאחר גיל הפרישה. המדינה מעוניינת לעודד אנשים לשמור על שלמות קרן הפנסיה, ולכן היא קבעה כי משיכה כזו היא בלתי חוקית, ותגרור תשלום מס הכנסה בשיעור של 35%. זה אומר שחלק גדול מהחסכונות שלנו, שיכולים להגיע אפילו לעשרות ומאות אלפי ₪, לאחר שנים רבות של צבירת כסף בעבודה קשה, יכולים ללכת לאיבוד.
במידה ונאלצתם למשוך את קרן הפנסיה, כדאי לדעת כי ייתכן ומגיע לכם החזר מס על משיכת קרן פנסיה. אנו בחברת טקס שירותים פיננסים מתמחים בתחום של החזרי מס ונשמח לסייע לכם בכל שאלה ובכל בעיה. אנו מספקים ללקוחותינו בדיקת זכאות ללא תשלום וללא התחייבות, על מנת לאפשר לכל אחד ליהנות מכל הזכויות המגיעות לו לפי החוק.

מתי אפשר למשוך את קרן הפנסיה ללא תשלום מס?  

ניתן למצוא בחוק כמה מקרים אפשריים, או "סעיף מסכנות", כפי שמכנה אותם החוק, שבהם אפשר למשוך את הכספים ללא תשלום מס.
המצב הראשון הוא הכנסה נמוכה במיוחד. במקרה של מבוטח יחיד, הכנסה נמוכה במיוחד היא הכנסה בסך שכר ממוצע במשק כפול 12 חודשים, כמובן שסכום משיכת קרן פנסיה כולל בחישוב הכנסה. במידה ואדם נשוי כולל ילד מתחת לגיל 18 התקרה כפול משכר מינימום.
המצב השני הוא הוצאות רפואיות חריגות של המבוטח, שעולות על מחצית מההכנסה השנתית. המבוטח יכול למשוך כספים עד לסכום ההוצאות הרפואיות.
המצב השלישי גם הוא רפואי ועוסק בנכות מעל 75%, של המבוטח או של בן משפחתו מקרבה ראשונה. במקרה זה, אין הגבלת סכום משיכה, בתנאי כי ההפקדה הראשונה הייתה לפני קביעת אחוזי נכות.
מצב רביעי הוא מוות של עמית בקרן הפנסיה. המוטבים האחרים בקרן יכולים למשוך את כל הכספים במקרה כזה. השארים של העמית זכאים לקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה.

משיכת קרן פנסיה והחזרי מס

לעתים, נעדיף לשלם את שיעור המס הגבוה בלי להתעסק יותר מדי בהשלכות. אנחנו צריכים את הכסף עכשיו, מכל מיני סיבות, ואנו לא רוצים להתעסק עם מס הכנסה. יתכן גם ששיעור המס הגבוה ששילמנו נבע מחוסר תשומת לב. בשלב זה, ההמלצה היא לפנות למומחים בעלי ניסיון בתחום על מנת לקבל החזר מס על משיכת קרן פנסיה בצורה המקסימלית.

החזר מס על משיכת קרן פנסיה – מה חשוב לדעת?

לא מעט אנשים מגיעים לנקודה שבה הם נאלצים לפדות את קרן הפנסיה שלהם. יש להבין כי הדבר אינו פוגע רק בגובה הקצבה החודשית בגיל המבוגר, אלא גם כרוך בתשלום מס הכנסה בשיעור של 35% כפי שציינו. מדובר ללא ספק על סכומי כסף משמעותיים, לכן חשוב לשקול היטב את המהלך ולבחון את רמת הכדאיות שלו. חשוב לדעת שאדם שבחר לפדות את קרן הפנסיה שלו, זכאי בחלק מהמקרים ליהנות מהחזר מס. חשוב להבין כי ישנם אנשים שבוחרים שלא להתעסק בשיעור המס הגבוה, מאחר והם זקוקים לכסף בצורה מידית. כמו כן, אנשים רבים בוחרים שלא להתעסק עם מס הכנסה ולא להגיש בקשות שונות, מאחר ומדובר על תהליך ארוך ומסורבל, הדורש לא מעט זמן, אנרגיה וסבלנות.
מסיבות אלו בדיוק, אנשים רבים בוחרים פשוט לוותר על 35% מהכסף שלהם, מאחר וההתמודדות מול מס הכנסה נראית עבורם כמשימה בלתי אפשרית. אך חשוב להבין כי באמצעות חברה מקצועית ואמינה שמתמחה בתחום, ניתן לקבל החזר מס על משיכת קרן פנסיה בצורה משמעותית.
אנו בחברת טקס שירותים פיננסים נשמח לסייע לכם לבדוק את הזכאות שלכם לטובת החזר מס על משיכת קרן פנסיה ללא תשלום וללא התחייבות. אנו מתמחים בתחום ומכירים את סבך הבירוקרטיה שיש לעבור, על מנת לקבל את המענה היעיל ביותר. לבדיקת זכאות ולפרטים נוספים, צרו איתנו קשר 08-8600086

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך