אילו מסמכים נדרשים לביצוע החזרי מס?

לבדיקת זכאות להחזר מס השאירו פרטים, אנחנו נעשה את השאר!

תהליך קבלת החזר מס:

לא מעט אזרחים ישראלים מתקשים לתפוס כי ישנה סבירות שהם זכאים להחזר מס. בכל חודש מחדש, מתבצע תשלום אוטומטי לרשויות המס באמצעות תלוש המשכורת. שכירים רבים נוטים להתלונן על גובה המס ומוצאים עצמם מבולבלים בין עולמות "הברוטו" ו"הנטו". רגע לפני שגם אתם משאירים את כספכם בקופות רשויות המס (מה שבהחלט סביר שקורה), דעו איך מתבצע תהליך החזרת הכסף אליכם.

החזר מס מאפשר לכם לקבל אל כיסכם כסף ששילמתם שלא לצורך משלל סיבות. על מנת שאכן תוכלו לקבל את ההחזר, תידרשו למלא מספר מסמכים שונים שהינם חלק בלתי נפרד מתהליך הבקשה שלכם. לפניכם, כל המידע החיוני באשר לתהליך, המסמכים הנדרשים וגם מדוע כדאי לצאת לדרך עם חברה מקצועית ולא עצמאית.

רגע לפני תחילת התהליך: מחשבון הזכאות

השאלה השכיחה ביותר היא "אבל איך אדע אם אני זכאי?". לא שחלילה רומזים על כך שרשויות המס מעלימות מידע על האפשרות לקבל החזר, אך בהחלט נדמה כי יותר ויותר שכירים ועצמאים לא מודעים כלל לאפשרות. בשנים האחרונות עלו לכותרות עוד ועוד ידיעות על אנשים שקיבלו החזר שיכול להיות בטווח של מאות שקלים בודדים, אך לפעמים גם אלפי שקלים על שנה אחת בלבד!

כל מה שאתם צריכים לעשות תחילה הוא לבדוק את זכאותכם הבסיסית. מדובר על בדיקה עצמאית שנגישה לכם דרך המכשיר החכם או המחשב הביתי שלכם. כל הנדרש מכם הוא להשיב על שאלות במחשבון הזכאות. מדובר על שאלות כלליות שדרכן ניתן לקבל השערה ראשונית האם אתם זכאים או לא. חלק מהשאלות שתישאלו:
• האם המשכורת החודשית שלכם גבוהה מכ-6000 שקלים
• האם אתם עובדים במספר עבודות במקביל
• האם עברתם מקום עבודה בשנה האחרונה וכיוצא בזה…

כל שאלה שכזו יכולה להעניק מושג באשר לזכאות שלכם. כל עוד נמצאתם זכאים, הרי שמומלץ לכם מאד לחבור לחברה מקצועית שתפעל על מנת לקדם את הבקשה שלכם.

ניתן לקבל החזר מס כמה שנים אחורה, אם הדברים הנ"ל חלו עליכם ב-6 שנים האחרונות מומלץ לכם לבדוק זכאות להחזר מס.

אילו מסמכים נדרשים לביצוע החזרי מס?

נמצאתם זכאים להחזר? כעת מתחילים לאסוף את המסמכים!

כשאתם נדרשים לשלם מס, איש לא מבקש מכם למלא טפסים על כל תשלום מחדש, אלא שהוא מתבצע אוטומטית. מנגד, כשאתם רוצים לקבל את כספכם בחזרה (ועל פי חוק), נדרשת דרך מעט ארוכה יותר. הבשורה המשמחת: אתם לא באמת צריכים לעשות אותה לבד. אז על אילו מסמכים אתם עתידים לחתום?
טופס החזר מס לשכירים
• טופס 106 ממקומות העבודה בהם עבדתם ב-6 השנים האחרונות
• אישורים שונים שיכולים לתמוך את הבקשה (מדמי אבטלה ועד אישורים מביטוח לאומי)
• אישורים נוספים בהתאם לבקשה הספציפית (החזר לאקדמאים, החזר בעקבות שינוי סטטוס זוגי וכו'…)

"הגשתי את כל הטפסים. מה קורה עכשיו?"

עבודה בצמוד אל חברה מקצועית, מבטיחה כי תגישו את כל הטפסים הנדשים. חשוב להבין כי יומלץ לכם להגיש את הבקשה אך ורק אם נמצאתם זכאים במחשבון הזכאות. לאחר הגשת כל המסמכים, הבקשה שלכם תיבדק לעומק ובאופן יסודי על ידי פקיד השומה. לבסוף, הבקשה שלכם תסתיים באחת מ-2 הדרכים הבאות:
• תשובה שלילית לבקשה (לרוב, בעקבות מסמכים חסרים)
• תשובה חיובית שלאחריה תקבלו את סכום הכסף ישירות אל חשבון הבנק

"זה מלא ביורוקרטיה, למה שאעשה את זה לעצמי?"

הכסף ששילמתם ישירות מתלוש השכר שלכם, יכול לעשות את דרכו בחזרה אליכם! חשוב להבין כי לא מדובר על סכומים קטנים, אלא שבמצטבר אתם יכולים לקבל החזר לא מבוטל – בעיקר מאחר ואתם יכולים לדרוש בהחזר של עד 6 שנים אחורה. התמודדות עם הביורוקרטיה היא אכן דבר לא סימפטי, אך חברה מקצועית תוכל לסייע לכם באיסוף המסמכים, בהגשת הבקשה ובליווי מקצועי.

טקס שירותים פיננסיים
השארת תגובה