כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

19/02/2024

מלחמת חרבות ברזל הובילה את רשות המיסים לפרסם שורה ארוכה של הקלות מס אשר נועדו לסייע לכלל האזרחים והעסקים שנפגעו בעקבות ימי הלחימה.

הקלות מס עקבות המלחמה

למי מגיע הטבות מס?

הקלות מיסוי נועדו לצרכי סיוע מידי לנפגעי מלחמת חרבות ברזל, לרבות, לאזרחים אשר פונו מבתיהם בעקבות המלחמה, וכמו כן, לכלל העסקים שנפגעו בעקבות המלחמה. חשוב לציין שהקלות המס ניתנו לתקופה מוגבלת בזמן העשויה להתארך במידת הצורך. כמו כן, ניתנו הטבות מס לאזרחים אשר פוטרו ו/או הוצאות לחל"ת בעקבות המצב המלחמתי, כאשר הטבות אלו נועדו בעיקר לצרכי קבלת דמי אבטלה.

בין יתר, ניתנו הקלות מס לעצמאים, וביניהן: הארכת מועדים להגשת דוחות מס, הקלה בדיווח על הכנסות מביטות בתוך 180 יום מיום סיומם המלחמה, הקלה בדיווח על הוצאות בתוך 180 יום מיום סיום המלחמה. כמו כן, ניתנו הקלות מס לעסקים, וביניהן: הארכת תוקף של אישורי ניכוי מס במקור, מתן אורכות להגשת דוחות מס, הקלה בדיווח על הכנסות מביטוח, הקלה בדיווח על הוצאות, הקלה בדיווח על עובדים שנפגעו במלחמה.

בנוסף, כלל האזרחים אשר פונו מבתיהם בעקבות הנחיות המדינה, ובתוכם, כלל האזרחים המתגוררים במרחק של עד 7 ק"מ מרצועת עזה ועד 5 ק"מ מגבול לבנון, זכאים למענק חד פעמי של 1,000 ₪ לאדם ו/או עד 5,000 ₪ למשפחה, וזאת ללא קשר אם הם פונו לבית מלון או לא. במידה והאזרחים המפונים בחרו לא לעשות שימוש בחלופת בתי המלון שהמדינה העמידה לרשותם, הם יהיו זכאים לדמי קיום יומיים של עד 200 ₪ לאדם מעל גיל 18 ואילך ועד 100 ₪ לילדים עד גיל 18.

מי פטור מתשלום מס הכנסה?

על פי פקודת המס המונהגת במדינת ישראל, עשויים להיווצר תנאים מסוימים הפוטרים אזרחים מתשלום מס הכנסה, וביניהם: שכר חודשי נמוך המוביל לחבות מס נמוכה ולנקודות זיכוי המקטינות בצורה נוספת את חבות המס המינימאלית עד לכדי רמת הפטור המוחלט. חשוב לציין שנקודות הזיכוי נקבעות על פי מדרגות מס 2023 ובכל שנת מס, וזאת בהתאם למקום מגוריו של האזרח, מצב משפחתי, כישוריו האקדמיים וכדומה. בעניין זה נציין שכל נקודת זיכוי מפחיתה את חבות המס מדי חודש. בנקודה זו, חשוב לנו לציין שעשויים להיות מקרים בהם אתם משלמים חבות מס גבוהה מזו שאתם אמורים לשלם בפועל, וזאת לנוכח אי – אילו שינויים בחייכם האישיים ו/או התעסוקתיים, לאורך שנת המס, ולכן, אנו ממליצים לכם לבצע באמצעותנו בדיקה מקיפה לעניין החזרי מס. חשוב לציין שחבות המס עשויה להיות גבוהה בגלל חוסר תיאום מס במידה והועסקתם בשתי עבודות במקביל, וגם את זה חשוב לבדוק.

מי זכאי להקלות במס הכנסה?

בדומה לנושא הפטור ממס הכנסה, ישנם תנאים מסוימים העשויים לזכות אתכם בהקלות בתשלום מס הכנסה, וזאת בהתאם לקריטריונים כאלו ואחרים המופיעים בפקודת המיסים, וביניהם, מגורים באחד מהיישובים ו/או הערים הנכללים בתוך רשימת ישובים עם הקלות מס. יישובים אלו ידועים בשם הכולל: יישוב מוטב והוא נקבע על פי הוראות הדין על ידי רשות המיסים. כלל התושבים ביישובים אלו, זכאים לקבלת הטבת מס מסוג זיכוי בנקודות מס, כאשר גובה הזיכוי נקבע עד לשיעור מסוים ותקרת הכנסה מסוימת.

גם במקרים בהם אתם זכאים להקלות במס הכנסה, אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים חבות מס גבוהה יותר מזו אותה אתם אמורים לשלם בפועל, וגם במקרים אלו, חשוב להיוועץ איתנו על מנת לבחון את זכאותכם לקבלת החזר מס.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך