כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

19/02/2024

יצאתם לחל"ת מסיבות אישיות ו/או נדרשתם לצאת לחל"ת בעקבות ימי הלחימה ואירועי ה-7 באוקטובר? זה הזמן לברר את זכאותכם לקבלת החזרי מס הכנסה.

יצאתי לחלת האם מגיע לי החזר מס

חל"ת (חופשה ללא תשלום), מותנית בהסכמת העובד והמעסיק כאחד, והיא יכולה להיעשות גם ביוזמת העובד וגם ביוזמת המעסיק. במהלך תקופת החל"ת, יחסי העבודה בין הצדדים (עובד – מעסיק) מושהים, כאשר העובד אינו זכאי לקבלת תשלומי שכר.

חל"ת בעקבות מלחמת חרבות ברזל – מה חשוב לדעת?

בדומה לתקופת הקורונה, גם ימי הלחימה הממושכים בדרום ובצפון בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, הובילו לטלטלה במשק הישראלי בעקבות הוצאתם של מאות אלפי עובדים לחופשה ללא תשלום לתקופה בלתי מוגבלת בזמן. בנקודה זו, חשוב לציין שלכלל העובדים אשר פוטרו ו/או הוצאו לחופשה ללא תשלום בין התאריכים 7 לאוקטובר ועד ה-30.11-2023, נקבעו מספר הקלות לצרכי קבלת דמי אבטלה, וביניהן:

  • קיצור תקופה האכשרה
  • קיצור תקופת החל"ת המזכה בדמי אבטלה
  • זכאי לדמי אבטלה מהיום הראשון
  • זכאות רצופה לדמי אבטלה לתושבים שפונו מבתיהם בעקבות המלחמה
  • ביטול ההגבלה על מספר ימי הזכאות למי שטרם הגיעו לגיל 40

החזר מס בעקבות חל"ת

על פי פקודת מס הכנסה המונהגת במדינת ישראל, כל שינוי תעסוקתי כזה או אחר במהלך שנת המס, עשוי לזכות את העובד בתשלום החזר מס לשכירים ועצמאים כאחד. כפועל יוצא מכך, עובדים אשר הוצאו לחל"ת במהלך החודשיים האחרונים בעקבות מלחמת חרבות ברזל, עשויים לקבל החזר מס לגבי שנת המס הנוכחית במסגרת הגשת בקשה לקבלת החזר מס הכנסה. לצורך כך, העובדים אשר הוצאו לחל"ת נדרשים למלא מספר טפסים ייעודים ולהגיש אותם לפקיד השומה במשרדי מס ההכנסה הקרובים לאזור מגוריהם. טפסים אלו כוללים:

  • טופס 135
  • טופס 106

וטופס נוסף מטעם המוסד לביטוח לאומי המעיד על קבלת דמי אבטלה במהלך תקופת החל"ת בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר.

בדיקת זכאות לקבלת החזר מס לעובדים שהוצאו לחל"ת

חופשה ללא תשלום מהווה אחת מהסיבות העשויות לזכות אתכם בקבלת תשלום החזר מס, ולכן, לכל עובד/ת אשר הוצא לחל"ת במהלך התקופה האחרונה, מומלץ לערוך בדיקת החזר מס מקיפה המתייחסת גם לשנת המס במהלך הוא הוצא ו/או יצא לחל"ת וגם לשנים קודמות, כאשר החזר מס הכנסה מוענק לתקופה של עד 6 שנים רטרואקטיבית מתום שנת המס בה הוגשה הבקשה.

במקרים מסוימים, ממצאי בדיקת החזר מס הנערכת על ידי אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בנושא, עשויים להעיד על זכאותכם לקבלת דמי החזר גבוהים, כאשר כל תשלומי ההחזר הינם צמודים למדד ונושאי ריבית, דבר העשוי להגדיל באופן ניכר את דמי ההחזר להם תהיו זכאים.

בדיקת החזר מס – למי פונים?

בדיקת החזר מס לשכירים שהוצאו ו/או יצאו לחל"ת ו/או לעצמאים המעוניינים לבצע בדיקה מקיפה בכל הנוגע לזכאותם לקבלת דמי החזר מס הכנסה, מתבצעת על ידי מספר גופים עצמאיים העוסקים ומתמחים בנושא, כאשר תהליך הבדיקה עצמו מתייחס באופן פרטני לכל מגיש/ת בקשה. במסגרת הבדיקה המקדימה להגשת בקשת החזר מס הכנסה, נבחנים כל הקריטריונים העשויים לקבלת דמי החזר המס, ובתוך כך, נקבע גם גובה התשלום אותו מגיש הבקשה יידרש לשלם לחברה המטפלת בנושא עבורו, וזאת בהתאם לגובה התשלום לו הוא יהיה זכאי לקבל מרשות המיסים. חשוב לציין שהתשלום עבור החזר מס הכנסה מועבר ישירות לחשבון הבנק של מגיש/ה הבקשה, ולכן, אין כל מניעה לבצע את תהליך הבדיקה המקדימה, כאשר במקרים בהם תהיו זכאים לקבלת ההחזר תדרשו לשלם אחוז כזה או אחר מגובה הסכום שתקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך