כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

19/02/2024

פקודת המס המונהגת במדינת ישראל מחייבת כל עובד המקבל ממעסיקו ו/או מקופת הגמל, תשלומים כאלו ואחרים עקב סיום עבודתו, לשלם עליהם מס הכנסה, כאשר חבות המס נקבעת על פי מדרגות המס השולי של העובד ביום קבלת התשלום.

החזר מס על משיכת פיצויים

מתי כספי הפיצויים פטורים ממס?

פיצויי פיטורים ותשלומים נוספים להם זכאי העובד עקב פיטוריו, עשויים להיות פטורים ממס במידה והסכום הכולל אשר שולם בפועל לעובד, אינו עולה על התקרה שנקבעה בחוק: לא יותר מ-13,310 ₪ כפול מספר שנות העבודה (נכון לשנת 2023) ו/או שכר חודשי אחרון כפול אחד וחצי כפול מספר שנות העבודה. חשוב לציין שכל סכום פיצויים מעבר לתקרה הפטורה במס, מחויבים במס הכנסה בין אם על ידי המעסיק בטרם העברת הכסף לעובד ובין אם על ידי העובד לאחר שקיבל את כספי הפיצויים. חשוב לציין שהעובד רשאי לבקש ממס הכנסה לפרוס את תשלום המס בו הוא מחויב. חישוב מס על פיצויים נערך על ידי רשות המיסים, כאשר חבות המס שנקבעת היא זו המחייבת את מקבל כספי הפיצויים.

שימו לב – על פי חוק פיצויי פיטורים המהווה חלק מחוקי העבודה המונהגים במדינת ישראל, לא ניתן למשוך כספי פיצויים של אותו מעסיק טרם סיום יחסי העבודה מולו, כאשר משיכת כספי פיצויים ללא פיטורים מתאפשרת באמצעות פניה לקרן הפנסיה ו/או חברת הביטוח בה מחוזקים כספי הפיצויים באמצעות טופס 161.

שילמתם מס על הפיצויים? אתם עשויים להיות זכאים לתשלום החזר מס!

החזר מס בגין פיצויים מתאפשר באמצעות הגשה בקשה להחזר מס, וזאת לתקופה של עד 6 שנים לאחר גביית המס על כפסי הפיצויים, כאשר עבור כל שנה בה קיבלתם פיצויים תדרשו להגיש בקשה בטופס נפרד. כפועל יוצא מכך, במקרים בהם קיבלתם פיצויים ממספר מקורות תעסוקה במהלך השנים האחרונות (עד 6 שנים לאחר), עליכם להגיש מספר בקשות שונות באופן נפרד לצורך קבלת תשלום החזר מס בגין הפיצויים.

שימו לב – במידה והחלטתם למשוך כספים מקופת הגמל בטרם מועד הפירעון, הפדיון מחויב בניכוי מס בשיעור של 35% מגובה כספי הפדיון. ע"פ תקנה 34 לתקנות מ"ה ישנם מצבים מסוימים בהם ניתן לבצע משיכה של כספי התגמולים ללא ניכוי מס. בהן: הכנסות נמוכות, הוצאות רפואיות גבוהות או נכות של המבוטח או של קרובו. יש לבחון כל מקרה לגופו.

החזרי מס בגין פיצויים ופדיון קופת גמל

במידה ושילמתם מס על פיצויים ו/או פדיתם את קופת הגמל, מומלץ לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס. בדיקה זו נעשית באופן רטרואקטיבי על 6 שנות העבודה האחרונות למועד הגשת בקשה להחזר מס, כאשר בחלק לא מבוטל מהמקרים, העובדים מגלים כי הם זכאים לתשלום החזר מס בגין סיבות נוספות שאף הן עשויות לזכות בכספי החזר לא מבוטלים בכלל. בנקודה זו, חשוב לציין שגם כספי ההחזר על הפיצויים וגם כספי החזרי מס על פדיון קופת גמל הם כספים צמודים למדד ונושאי ריבית, דבר העשוי להגדיל בצורה ניכרת את תשלום ההחזר החד פעמי המועבר ישירות לחשבון הבנק של מגיש הבקשה.

אצלנו, תוכלו למצוא צוות מומחים בתחום החזרי מס המתמחים בין היתר בתהליכי בדיקת זכאות להחזרי מס בגין פדיון קופות גמל ו/או תשלום חבות מס על פיצויים, כאשר בהתאם לממצאי הבדיקה המקדימה והמקיפה הנערכת בענייניכם, תוכלו להסתייע בליווי מקצועי לאורך כל תקופת הגשת הבקשה ועד למעמד תשלום ההחזר עצמו והעברתו לחשבון הבנק שלכם ישירות מרשות המיסים.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך