כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

12/02/2023

נקודות זיכוי במס הכנסה מהוות למעשה כהטבה אשר ייעודה היא להפחית את שיעור המס בו העובד יחויב. מדובר באמצעי אשר מאפשר למדינה לבוא לקראת האזרחים ולהקל עליהם ולו במקצת את נטל המיסים אותם הם מחויבים לשלם. הנקודות ניתנות בהתבססות על קריטריונים שונים שהינם קבועים מראש. נקודות זיכוי במס מחושבים באמצעות מונחים שהינם שנתיים והן מתקזזות בכל חודש. החישוב השנתי של נקודות במס יחול גם על אותם החדשים בהם האדם לא עבד בפועל.

איך מתרגמים את אותו נקודות זיכוי לכסף?

נכון לשנת 2023 כל נקודת זיהוי הינה בעלת ערך של 235 ₪ לחודש – סה"כ 2820 ₪ בחישוב השנתי. חשוב לציין שכל עובד שהינו תושב ישראל זכאי למינימום של 2.25 נקודות זיכוי – כך שבכל מקרה הוא עתיד ליהנות מזיכוי מס אשר עומד על סכום של 6345 ₪ בשנה. יש לא מעט אזרחים אשר זכאים לנקודות רבות יותר – לדוגמא, נשים זכאיות ל-2.75 נקודות זיכוי. הורים יחידים שבני הזוג שלהם אינם שותפים בגידול הילדים יהיו זכאים לנקודה נוספת וכן הלאה..

סיבות נפוצות להחזרי מס

השינויים בנקודות זיכוי מס הכנסה

ברבות השנים חלו לא מעט שינויים בעולם נקודות זיכוי מס הכנסה. כך לדוגמא בשנת 2012 ערכה של נקודת מס עמד על סכום של 215 ₪ לחודש ועל סכום של 2580 בחישוב שנתי – כאשר, כיום מדובר כאמור על 235 ₪ לחודש ועל 2820 בשנתי – מכיוון שכל אדם זכאי ללא מעט נקודות זיכוי שכאלו, מדובר בהפרשים משמעותיים. מעבר לכך, השינויים גם באו לידי ביטוי בקריטריונים בהם יש לעמוד בכדי להיות זכאים לאותם נקודות זיכוי מס – לדוגמא, בשנת 2022 עבר חוק, על פיו כל הורה עובדה לילדים בגילאים 6 עד 12, יהיה זכאי לקבלה של נקודת זיכוי נוספת.

הגשת בקשה להחזר מס וחשיבותה

שכירים רבים לא מודעים לעובדה שהם יכולים להיות זכאים להחזרי מס – ובכדי לקבל את אותם החזרים עליהם להגיש בקשה להחזר מס.  גובהו של החזר מס יכול להגיע במקרים רבים גם לאלפי שקלים – וקיימת אפשרות להגיש בקשה עבור החזרי מס, לתקופה של 6 שנים אחורה. יש לא מעט סיבות בגינן אנשים יכולים להיות זכאים להחזרי מס ובין היתר: בעקבות החלפת עבודה, החזרי מס לחיילים משוחררים ועוד. אחת הסיבות המרכזיות בגינן יכולה לעלות זכאות להחזר היא בגלל אותן נקודות זיכוי. פעמים רבות ישנן טעיות שונות, בגינן המעסיק לא התחשב בכל נקודות הזכאות המגיעות לאותו עובד – מספיק שהתפספסה נקודת זיכוי אחת והעובד יהיה זכאי להחזר בגובה של 2820 ₪ לשנה – במידה והזכאות היא גם למספר שנים אחורה, הרי שמדובר על סכומי כסף גבוהים במיוחד – מהסיבה הזאת, חשוב מאוד לבדוק את הנושא הזה.

צרו איתנו קשר ואנו נערוך את הבדיקה עבורכם ללא עלות

חושבים שגם לכם מגיע החזר מס? רוצים לבדוק איתנו מה הסטטוס שלכם ללא עלות? צרו איתנו קשר ובדקו האם גם לכם מגיע החזר מס ואנו נדאג עבורכם להחזר מס עד לשקל האחרון!

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך