כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

06/08/2019

הטבות מס לזוגות גרושים

רבים מתושבי ישראל אינם מודעים לכך שהם זכאים להחזרי מס בגין נקודות זיכוי מס הכנסה שלא ידעו שמגיעות להם ואפילו פטור חלקי/מלא מתשלום מס הכנסה. הסיבות יכולות להיות שונות ומגוונות והפעם נרצה להתמקד באוכלוסיית הגרושים בישראל, אשר רובם אינם מודעים לזכותם בקבלת הטבות מס לגרושים במס הכנסה ובגינם גם החזרים רטרואקטיביים.

חוק פקודת המס מאפשר קבלת נקודת זיכוי מס הכנסה אחת, לאדם הרשום כחד הורי וילדיו בחזקתו. יחד עם זאת, גרושים החיים בנפרד מבנות/בני זוגם ולהם ילדים משותפים, משלמים מזונות עבור כלכלת ילדיהם. תשלומי המזונות מסתכמים בעשרות אלפי שקלים בשנה. מתוך הבנה כי מדובר בנטל כלכלי כבד מאוד על הורים גרושים, קבע המחוקק כי יש להקל בתשלומי מס הכנסה עבור אוכלוסייה זו.

כל אזרח גרוש/ה המציג הסכם גירושין או פסק הדין המאשר את תשלום המזונות, זכאי/ת לקבל הטבות מס לגרושים בדמות נקודת זיכוי שנתית ממס הכנסה וכן החזר מס רטרואקטיבי לפי חלקו בכלכלת הילדים עבור 6 השנים האחרונות בגין תשלום עודף למס הכנסה וכל זאת עד שלילדיו מלאו 18 שנים.

הטבות מס לגרושים

החזר מס במקרים בהם בני הזוג מוכרים כפרודים:

במידה ותהליך הגירושין לא בוצע עד סופו אולם בית המשפט מכיר בבני הזוג כפרודים ובנוסף הומצאו מסמכים המוכיחים את תשלום דמי המזונות, תאושר נקודת זיכוי מס הכנסה אחת למשלם המזונות לתשלום מופחת למס הכנסה. במידה ונתון זה לא עודכן בזמן, ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי.

החזר מס במקרי משמורת משותפת:

במקרים בהם בני זוג החיים בנפרד וחולקים במשמורת על ילדיהם שטרם מלאו להם 18 שנה, יקבל הגרוש שאינו מקבל נקודת זיכוי על היותו משפחה חד הורית, נקודת זיכוי אחת במידה ומשלם מזונות במסגרת המשמורת המשותפת כך שייהנה מתשלום מופחת למס הכנסה. במידה ולא עודכנה לגרוש הטבה זו בזמן, ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי.

הטבות מס לגרושים וגרושות שכדאי להכיר

הטבת מס לגרוש/ה שנשא/ה מחדש:

לפי פקודת המס סעיף 40 א, מגיעות הטבות מס לגרושים הנישאים מחדש לאדם אחר.

על פי סעיף זה, אדם המשלם מזונות לבן הזוג ונישא מחדש זכאי לשווי נקודת זיכוי אחת. הטבה זו מקנה תשלום מופחת של מס הכנסה מדי חודש וכן בגינה ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי במידה ולא עודכנה לו נקודת זכות זו בזמן.

מתי כדאי לכם לבצע בדיקת זכאות להחזר המס?

את הבדיקה כדאי לכם לבצע בכל מקרה, שכן אין לכם באמת מה להפסיד – אלא רק תוכלו להרוויח החזר.

שימו לב כי ישנה מגבלת הזמן (התיישנות) החלה על בקשת ההחזר:
קבלת החזר המס אפשרית עד ל-6 שנים מתום שנת המס הרלוונטית להגשת הבקשה שלכם. לדוגמא, בשנת 2017 תוכלו להגיש בקשות רק החל משנת 2011. עבור שנת 2010 לא תוכלו להגיש בקשה להחזר מס מכיוון ושנה זו סגורה ברשות המיסים ולכן לא ניתן להגיש את הבקשה

המסמכים שעליכם לצרף לבקשה שלכם:

הגשת בקשה להחזר מס תתאפשר למציגי מסמכים מקוריים בלבד, או מסמכים אחרים עליהם מצוין כי הם נאמנים למקור. אותם מסמכים צריכים לכלול בין היתר את הסכם הגירושין או פסק הדין המאשר את תשלום המזונות, ההכנסות שלכם, לרבות ההכנסות ממקום העבודה שלכם, טופס 106, אישור על כתובת מגורים, אישורים רפואיים ומביטוח לאומי..
את פירוט המסמכים הנדרשים תקבלו מהחברה שתלווה אתכם.

שימו לב כי במידה ואתם חיים בזוג, יהיה עליכם להציג גם את הנתונים של בן או בת הזוג שלכם, שכן ההכנסה המשותפת של שניכם נלקחת בחשבון במעמד בדיקת זכאות להחזר מס הכנסה.

אז איך מגישים את הבקשה – עצמאית או עם חברה מקצועית?

ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, כאשר כל שעליכם לעשות הוא למלא טופס החזר מס לשכירים אותו תוכלו למצוא באתר של רשות המיסים.

האפשרות השנייה והמומלצת יותר היא לחבור אל חברה מקצועית המתמחה בהגשת החזרי מס והטבות מס לגרושים
חברות להחזרי מס מתמחות ובקיאות בתהליך הגשת הבקשה– כך שבסופו של דבר התהליך מבוצע ביסודיות, בזמן הקצר ביותר ובעיקר פוטר את הלקוח מכל התעסקות בנושא.

ליווי חברה מתמחה, מקל מאד את ההתמודדות עם הבירוקרטיה הארוכה לאורך תהליך הגשת הבקשה, החל משלב בדיקת הזכאות להחזר מס ,איסוף המסמכים המבוקשים והגשתם לרשות המיסים. הבקשה מוגשת לרשות המיסים בשתי פעימות:
ראשונה, תבוצע בקשה מקוונת, ולאחריה תבוצע פניה באמצעות דו"ח חתום אליו יצורפו כל המסמכים הנדרשים.

חברה מקצועית לקבלת החזרי מס נהנית מניסיון והיכרות עם אופי הארגון מולו היא מתנהלת ומה נדרש לאישור הבקשה להחזר מס,

כמו כן, בחברות מתמחות אלה מועסקים הטובים שבתחומי המס כרואי חשבון ויועצי מס, יועצי שירות לליווי שוטף ללקוחות לכל אורך התהליך, עד לשלב הסיום בו מופקד ההחזר בחשבון הבנק של הלקוח.

למחשבון זכאות להחזר מס >>

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך