כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

07/04/2020

החזר מס בגין מחלה ממושכת

מחלה ממושכת היא מצב בו העובד נעדר מעבודתו בשל מחלה מורכבת או בעיה רפואית קשה, אשר גרמה להיעדרות ממושכת מהעבודה. במקרה כזה, מס הכנסה מעניק החזר מס בגין מחלה ממושכת. מי זכאי?

כיצד מוגשת התביעה? מסתבר שלא רבים יודעים את תנאי הזכאות, כל הפרטים החשובים לפניכם.

החזר מס בגין מחלה ממושכת – מי זכאי?

את התשובה לכך נותן המוסד לביטוח לאומי, באמצעות קביעת אחוזי נכות לנפגע. מה הכוונה? אדם המוגדר נכה ב-100% כתוצאה ממחלה ממושכת, או נכה ברמה של 90% כתוצאה ממספר בעיות רפואיות, על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, זכאי לפטור מלא מתשלום מס הכנסה.

התבלבלנו, למי מגישים את הבקשה לקבלת הפטור?

בואו נעשה סדר: את הבקשה לקבלת החזר מס בגין מחלה ממושכת, מגישים לפקיד השומה באיזורכם, בצירוף עם טופס ויתור סודיות רפואית. פקיד השומה שולח הפנייה לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, לאחר קבלת הטפסים מהחולה המבקש החזר מס.

החולה מזומן לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי, על מנת לקבוע את אחוזי הנכות, חשוב להתייצב בפני הוועדה הרפואית עם כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים בנושא, חוות דעת, המלצות וכו'. יש לקחת בחשבון שהתהליך הזה עשוי לקחת מספר חודשים, על מנת שהוועדה תוכל לקבוע באופן המדויק ביותר את אחוזי הנכות של החולה. במידה והוועדה הרפואית החליטה על אחוזי נכות של 90% ומעלה, פקיד השומה מנפיק אישור "קביעת אחוזי נכות", והוא האסמכתא הרשמית לפטור ממס הכנסה.

זה לא מסתיים בקבלת הפטור

לאחר קבלת הפטור ממס הכנסה, מפקיד השומה, על החולה להגיש בקשה להחזר מס עבור משך הזמן הרלוונטי למחלה הממושכת, ועד שש שנים אחורה. מדובר בהכנת דו"ח שנתי עבור השנים הרלוונטיות, צירוף טפסים שונים הכוללים אישור על הכנסות, אישור על הוצאות ונתונים נוספים. לאחר שכל אלו מוגשים לפקיד השומה, הוא יכול לחשב את גובה ההחזר וסכום ההחזר מועבר ישירות לחשבון הבנק.

תהליך זה עשוי להתארך מספר חודשים. חלק מהטפסים אותם יש להגיש לפקיד השומה כוללים טופס 106 מכל מקומות העבודה, טופס 161 מהמעביד, במידה והעובד פרש באותה שנת מס, אישורים על הוצאות מוכרות, אישורים על הכנסות נוספות כגון מפקדונות, מרכוש, מגמלאות ועוד.

החזר מס באמצעות טקס שירותים פיננסיים

כל אחד יכול להגיש את הבקשה לפטור, את המסמכים הנדרשים לאחר קבלת הפטור, על מנת לקבל החזר. עם זאת, אנו ממליצים מניסיון מקצועי רב, על טיפול בנושא באמצעות איש מקצוע, אשר יכול לסייע באמצעות האצת התהליך, מיקוד של הטפסים הנכונים, ייעוץ לגבי כל ההוצאות וההכנסות שיש לפרט ולהגיש, ועוד. איש מקצוע מומחה בתחומי מס, שמסייע בקבלת פטור ממס או החזר מס, מומלץ מאוד להשלמת התהליך על הצד הטוב ביותר, ולקבלת הפטור וההחזר במהירות.

העיקר, שנהיה בריאים!

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך