כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

13/08/2020

החזר מס בגין שכר שהשתנה

המדריך המלא בנושא החזר מס בגין שכר שהשתנה

כאשר חל שינוי בגובה ההכנסה שלכם, בגובה השכר, ואתם משתכרים פחות ממה שהשתכרתם בעבר, יש לכך מספר השלכות. אחת ההשלכות היא החזר מס בגין שכר שהשתנה. מה פירוש הדבר? כיצד ניתן לדעת אם גם אתם זכאים להחזר מס? כל התשובות לפניכם.

תשלום מעל הנדרש

בואו נשתדל להציג את הדברים בפשטות, על מנת שיהיה קל להבינם. כל אחד מאיתנו משלם באמצעות ניכוי מהשכר אשר מקבל, מס הכנסה. החזר מס הוא פשוטו כמשמעו, החזר אשר מגיע לכם, אם במהלך שנת המס, שילמתם מס הכנסה מעל הנדרש, בגין שכר שהשתנה.

רבים מאיתנו לא בודקים כמה מיסים אנו משלמים, עבור מה, ואיך מתנהלים הדברים מול רשות המיסים. התשלום לעיתים קרובות הוא אוטומאטי, באמצעות ניכוי מתלוש המשכורת, ואנו לא עוצרים לראות האם מגיעים לנו החזרי מס.

איך זה נראה בפועל?

כיצד זה נראה במקרה בו השכר שלנו נפגע, ואנו משתכרים כעת פחות מבעבר? התחלנו את שנת המס עם חישוב מסוים מול רשות המיסים, אשר מתבסס לרוב על ההכנסות שלנו בשנה הקודמת. בהתאם לאותו חישוב אנו משלמים מס הכנסה גם בשנה הנוכחית, ולא תמיד זה עומד בקנה אחד עם המציאות.

יכול להיות שעברנו עבודה ואנו מרוויחים פחות, אולי הורדנו את היקף המשרה, ובפועל אנו ממשיכים לשלם את אותו היקף מיסים.

כלומר, אם בעבר הרווחנו סכום מסוים ושילמנו מס בעבורו, וכיום אנו מרוויחים פחות ומשלמים את אותו המס בהתאם למה שהרווחנו בעבר, הרי שמגיע לנו החזר מס בגין שכר שהשתנה.

כיצד ניתן לקבל החזר מס בגין שכר שהשתנה?

ראשית, חשוב להבין שההחזרים מתקבלים בדיעבד. כלומר, רק לאחר שרשות המיסים תבדוק את הנתונים, ותראה שחל שינוי בגובה השכר המתקבל, וכי גובה התשלום למס הכנסה נשאר בעינו, היא תוכל להתחיל תהליך בדיקה מעמיקה יותר, שבסופו של דבר יכולה להביא להחזר מס.

בדיקות אלו נערכות אחת לשנה ביחס לשנה שהסתיימה, ובהחלט יכול להיות מצב של תשלום מס הכנסה גבוה יותר במהלך השנה, והחזר מס לאחר מכן.

עליכם להגיש את הטפסים הנכונים והבקשות הנכונות על מנת לקבל את החזר במס, ובעיקר להיות מודעים למספרים – מה המס שאתם משלמים על ההכנסה שלכם, והאם זהו השיעור הנכון?

ניתן לקבל פרטים והכוונה באתר של רשות המיסים, ומומלץ אף יותר, להיעזר באיש מקצוע לטובת העניין, על מנת למקסם את האפשרות לקבל את כל החזר המס שמגיע לכם.

החזר מס באמצעות "טקס שירותים פיננסיים"

אנו ב- טקס שירותים פיננסיים מתמחים בהחזרי מס בכלל, ובבדיקות פרטניות ומדוקדקות עבור כל לקוח ומצבו, בפרט. אם אתם סבורים כי הינכם משלמים מס הכנסה מעבר לשיעור שעליכם לשלם, פנו אלינו, נברר את הנושא באופן מקצועי, ונוכל לייצגכם מול רשות המיסים על מנת להבטיח את קבלת החזר המס בשלמות, וללא כאבי ראש מיותרים.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך