כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

13/08/2020

החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת

החזרי מס לאבות במשמורת מלאה ומשותפת

אחד הנושאים שאנו ב"טקס שירותים פיננסיים" נשאלים לגביהם, הוא נושא החזרי מס לאב במשמורת מלאה, ובמשמורת משותפת. כאשר בני זוג מתגרשים, הדיון המשמעותי והמהותי ביותר הוא בנושא המשמורת על הילדים. קיימות מספר אפשרויות:

  • משמורת מלאה בידי האם
  • משמורת משותפת אשר נחלקת בין האם והאב
  • משמורת מלאה בידי האב

השאלה המרכזית העומדת בפנינו במאמר זה היא שאלת נקודות הזכות והחזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת חלקית. נסביר מהי משמורת מלאה, משמורת משותפת, ומה חשוב לדעת לגבי כל אחת מהן, בהקשר של נקודות זיכוי והחזר מס, עבור אבות שכירים.

מהי משמורת מלאה ומה חשוב להבין לגבי נקודות זיכוי?

משמורת מלאה היא כשאר נקבע כי רק הורה אחד הוא בעל המשמורת, בעוד שההורה השני מקבל זמני שהות בהם הוא יכול להיפגש עם הילדים. אב אשר בית המשפט קבע כי הוא מקבל משמורת מלאה על ילדיו מוגדר כבעל משמורת יחידנית. 

החזר מס לאבות במשמורת מלאה, יכול להינתן כאשר לאב יש הוכחה שהוא מגדל את הילדים במשמורת מלאה, כגון צו בית משפט, או שהוא מקבל תשלום קצבת ילדים מביטוח לאומי. החזר המס יכול להינתן כתוצאה מכך שהאב במשמורת מלאה קיבל נקודות זיכוי נוספות ממס הכנסה, וכתוצאה מכך, החזר המס. 

חשוב לציין שכל זה תקף כל עוד האב לא התחתן בשנית. ברגע של נישואים בשנית, החוקים משתנים ועימם גם נקודות הזכות.

כמה נקודות זיכוי מקבל אב במשמורת מלאה?

אב המגדל את ילדיו במשמורת מלאה, זכאי לנקודת זיכוי אחת, ללא קשר למספר הילדים. ההטבה ניתנת החל משנת המס בה נולד הילד, ועד להגיעו של הילד לגיל 18. חשוב לציין שרק האב יקבל את נקודות הזיכוי, כמוגדר במשמורת מלאה על ילדיו. במקרה של משמורת משותפת התנאים שונים, נפרט על כך בהמשך. 

חשוב להוסיף כי במקרה של "הורה אחד", כלומר, הורה שמגדל את הילד, זכאי לנקודת זיכוי אחת, בלי קשר למספר הילדים.

כלומר, בכל מקרה החזר מס לאבות במשמורת מלאה יכול להינתן עבור נקודת זיכוי אחת, החל משנת המס בה נולד הילד, ועד הגיעו לגיל 18, בלי קשר למספר הילדים.

מהי משמורת משותפת ומה חשוב להבין לגבי נקודות זיכוי?

פה הכללים קצת שונים. נקדים ונאמר כי אמא המגדלת את ילדיה במשמורת מלאה, כלומר היא היחידה המגדלת את הילדים, והיא זכאית לקבל מהגרוש תשלום מזונות חודשי כחוק (בהוראת קבע, העברה בנקאית או צ'קים. מוזמן אינו נחשב תשלום שניתן להוכיח שבוצע).

במקרה של משמורת משותפת, כלומר, האם והאב חולקים ביניהם את גידול הילדים בהסכמה, האב יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת, בתנאי שמשלם מזונות כחוק, וזאת למרות שהאב מגדל את הילדים במשמורת משותפת, ונמצא עימם חצי מהזמן.

ייתכן והאב משלם מזונות לאם במשמורת משותפת, אולם ללא הוכחת תשלום כחוק וצו בית המשפט אשר מסדיר זאת, לא יתקבל זיכוי של נקודות מס עבור האב.

במידה ואתם זקוקים לייעוץ והכוונה בנושא זה, אנו ב- טקס שירותים פיננסיים נשמח לעמוד לרשותכם עם ידע מקצועי וניסיון רב בתחומים אלו.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך