כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

23/12/2021

קיבלתם בונוס שנתי מטעם מקום העבודה? זה הזמן לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס על בונוס שנתי.

קבלת בונוס כספי מטעם מקום העבודה היא ללא ספק בשורה משמחת עבור כל אחד ואחת מאיתנו, אך באותה נשימה, כספי הבונוס עשויים להגדיל את שיעורי מס ההכנסה וכפועל יוצא מכך אנו עשויים לשלם מס בשיעורים גבוהים יותר ממדרגת המס שנקבעה לגבינו לאורך שנת המס במהלכה קיבלנו את הבונוס. במקרים אלו, קיימת חשיבות רבה לבדיקת זכאות לקבלת החזר מס על בונוס כספי מטעם מקום העבודה. איך עושים זאת וכיצד זה עובד? לפניכם מידע כללי בנושא.

החזר מס על בונוס שנתי

החזר מס לשכירים – מה חשוב לדעת?

תשלומי מס הכנסה משולמים על ידי כל אחד ואחת מהשכירים שבינינו, בהתאם לגובה השכר החודשי ומדרגת המס הרלוונטית, כאשר שיעור המס נקבע מראש בתחילת כל שנה אזרחית (שנת מס). כפועל יוצא מכך עשויים להיווצר פערים בין שיעור המס שנקבע לנו בתחילת השנה לבין המס אותו שילמנו בפועל. בכל אותם פעמים בהם שילמתם מס עודף מסיבות כאלו ואחרות אתם עשויים להיות זכאים לקבלת החזרי מס.

החזרי מס בגין שינויים במשכורת

בפקודת מס הכנסה, הוגדרו כלל המקרים והמצבים העשויים לזכות אתכם בקבלת החזר מס במידה ויימצא כי שילמתם מס עודף לאורך שנת המס הרלוונטית. סיבות אלו כוללות בין היתר שינוים בגובה השכר לאורך שנת המס, כאשר שינויים בשכר כוללים גם שינוי חד פעמי בעקבות בונוס כספי אותו קיבלתם. שינויים נוספים בהכנסה המוכרים על ידי רשות המיסים לעניין קבלת החזר מס כוללים מקרים כגון: התפטרות/פיטורין לאורך שנת המס, פערי שכר חודשיים הנובעים מקבלת שכר בסיס ואחוזי שכר על עסקאות וכדומה, החלפת עבודה שהובילה בין היתר לשינויים בגובה השכר, יציאה לחופשה ללא תשלום וקבלת בונוס כספי.

איך עושים החזר מס על בונוס שנתי?

קבלת החזר מס על בונוס שנתי זהה לתהליך קבלת החזר מס בגין כל סיבה אחרת בגינה אתם עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס, כאשר התהליך נעשה באמצעות טופס ייעודי להגשת בקשה להחזרי מס לשכירים. כאשר עובד מקבל בונוס ממקום עבודה שלו בסוף שנת המס, חשבת השכר תבצע בדיקה של אחוזי המס שלו. במידה ואותו עובד אכן שילם מס גבוה יותר, חשבת השכר תבקש תיקון בתלוש העובד של חודש דצמבר.

חשוב לציין כי הדבר היחידי שיכול להיות רלוונטי הינו במידה והעובד קיבל מענק ועזב את מקום עבודה במהלך השנה.
את התהליך עצמו מומלץ לבצע באמצעות חברה חיצונית העוסקת ומתמחה בהליכי ליווי וסיוע לעניין החזרי מס לשכירים, וזאת על מנת לבחון בצורה המקיפה ביותר (עוד טרם הגשת הבקשה לרשויות המס) את נושא זכאותכם לקבלת החזרי מס. בדיקה מקיפה ומדוקדקת עשויה להוביל לכך שתהיו זכאים לקבלת החזרי מס גם במקרים של שינויים במשכורת כתוצאה מקבלת בונוס כספי חד פעמי וגם בגין סיבות נוספות העשויות לזכות אתכם בכספי ההחזר בגין תשלום מס עודף. חשוב לציין שאת הבקשות להחזרי מס ניתן להגיש באופן רטרואקטיבי לתקופה של עד 6 שנים לאחור.

קראו גם: בדיקת זכאות להחזר מס

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך