כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

20/12/2021

השקעות בשוק ההון נועדו למטרות יצירת רווחי הון כאלו ואחרים בגין ההשקעות, אך בדומה לכל אפיק השקעה אחר, גם השקעות בבורסה עשויות להוביל להפסדים כספיים אותם ניתן לקזז מהרווחים שנצברו לאורך תקופת זמן כזו או אחרת. כאשר אדם מוכר את תיק ההשקעות אותו הוא מנהל, מדובר ב "אירוע מס". במקרה זה, ניתן לבדוק הפסדים מול רווחים.

החזר מס על הפסדים בבורסה

תשלום מס עבור רווחי הון – מה חשוב לדעת?

בהתאם לפקודת מס הכנסה המונהגת במדינת ישראל, תשלומי מס בגין רווחי הון צרכים להיות מוסדרים באופן שוטף, והם נדרשים לעבור לרשויות המס אחת לחודש, וזאת בגין רווחי הון מהחודש הקודם, כאשר תשלום המס בפועל מתבצע על ידי הבנק בו מתנהל חשבון ההשקעות בבורסה. יחד עם זאת, חשוב לציין את העובדה שהרווחים בגינם תחויבו במס הם רווחים נטו מכלל ההשקעות שלכם בשוק ההון, וזאת לאחר ניכוי הפסדים. פעולת הקיזוז (רווח מול הפסד) מתבצעת על ידי יועצי ההשקעות מטעם הבנק בו מתנהל החשבון, כאשר גובה המס מחושב על פי הרווח נטו.
שימו לב – מהרגע בו תשלום המס עבור רווחי ההון הועבר לרשויות המס על ידי הבנק, לא תתאפשר למשלם לקבל את התשלום בחזרה במידה ויתברר כי נפלה טעות באופן החישוב והמשקיע לא היה נדרש לשלם את תשלום המס ששולם בפועל.

אם כך, מהו החזר מס על הפסדים בבורסה?

בכל אותם מקרים בהם נפלה טעות בשיעור המס אותו שילם המשקיע בפועל על רווחי הון, עומדת לרשות המשקיעים האפשרות להגשת בקשה מסודרת לצרכי החזרי מס בגין הפסדים בבורסה. על מנת לקבל את ההחזר, המשקיע נדרש להגשת דו"ח שנתי למס ההכנסה ובו פירוט מקיף על הרווחים וההפסדים לאורך כל שנת המס ובמקרים בהם יימצא כי המשקיע שילם תשלומי מס עודפים עבור רווחי ההון, הוא יהא זכאי לקבלת החזר מס על הפסדים בבורסה. חשוב לציין שניתן לצרף לדו"ח השנתי הפסדים נוספים משנים קודמות. כאמור, רק כאשר אדם מוכר את תיק ההשקעות שלו מדובר באירוע מס ואז יבדקו הרווחים אל מול ההפסדים.

כיצד ניתן לבדוק זכאות לקבלת החזר מס הכנסה בגין הפסדים בבורסה?

בדיקת זכאות לקבלת החזרי מס בכלל ובדיקת זכאות להחזר מס על הפסדים בבורסה בפרט, מומלץ שתעשה באמצעות חברה המתמחה בהליכי סיוע וליווי לענייני החזרי מס. תחום החזרי המס הוא תחום רחב היקף הכולל בתוכו מגוון רחב של הוראות חוק ותנאים בנוגע לאישור זכאות לקבלת ההחזרים על המס העודף ששולם, ולכן, רק באמצעות בדיקה מקיפה הנערכת על ידי גוף חיצוני המתמחה בנושא, ניתן לבחון בצורה המדויקת ביותר את שיעור המס אותו הייתם לשלם אל מול המס אותו שילמתם בפועל, ולבחון את זכאותכם לקבלת החזרים כספיים במידה ומדובר במס עודף.
אנו בטקס שירותים פיננסיים מתמחים בהליכי בדיקת זכאות להחזר מס, לפרטים נוספים צרו איתנו קשר.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך