כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

15/11/2021

מהו החזר מס על משכנתא? מי זכאי לקבלת ההחזר וכיצד ניתן לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס משכנתא? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

החזר מס משכנתא

תשלומי המשכנתא החודשיים מהווים נטל כלכלי לא מבוטל עבור כל אחד ואחת מאיתנו המחויב להלוואת משכנתא בסדר גודל כזה או אחר ולתקופת חיים כזו או אחרת, כאשר המונח תשלומי המשכנתא מורכב משלושה מרכיבי תשלום שונים ועיקריים:

  1. תשלומי הקרן על הלוואת המשכנתא אותם נטלתם
  2. תשלומי הריבית על המשכנתא בהתאם לגובה הריבית שנקבעה לכם על פי מסלול המשכנתא בו בחרתם
  3. תשלומי הביטוח על המשכנתא – כידוע אחד מהתנאים הבסיסיים ביותר לקבלת הלוואת משכנתא בישראל הוא נושא הביטוח על המשכנתא המורכב מביטוח חיים וביטוח מבנה שבכל אחד מהם מחויבים נוטלי ההלוואה לאורך כל תקופת המשכנתא.

אם כך, מהו החזר מס על משכנתא?

כאשר מדברים על החזר מס משכנתא מדברים למעשה על שני סוגי החזרים שונים המיועדים לשתי אוכלוסיות יעד שונות, אוכלוסיית היעד הראשונה היא שכירים במשק שנטלו הלוואת משכנתא ואוכלוסיית היעד השנייה היא ציבור העצמאיים שעובדים מהבית.

החזרי מס על משכנתא לציבור השכירים

שכירים במשק עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס על משכנתא בגין תשלומי ביטוח חיים על המשכנתא. על פי סעיף 45א' לפקודת מס הכנסה, גובה ההחזר על ביטוחי חיים הינו 25% מגובה מחיר הפוליסה וכאשר מדובר בפוליסה ארוכת טווח העתידה ללוות את כל תקופת המשכנתא, הרי שמדובר בלא מעט כסף שיכול להוות עבורכם אחוז משמעותי להפחתת ההכנסה החייבת במס.

החזר מס על משכנתא לציבור העצמאיים שעובדים מהבית

עצמאיים שעובדים מהבית זכאים גם להחזר מס עבור תשלומי ביטוח חיים על המשכנתא (בדומה לשכירים ועצמאיים שאינם עובדים מהבית) וגם לקבלת החזרי מס על תשלומי הריבית על המשכנתא. תשלומי הריבית על המשכנתא מהווים עבור ציבור העצמאיים העובדים מהבית הוצאה מוכרת לכל דבר ועניין, וזאת בדומה להוצאות אחרות הנחשבות עבורם להוצאה מוכרת, כאשר הכלל המרכזי בהוצאות מוכרות למס טמון בעובדה שכל הוצאה שנוצרה על מנת לייצר הכנסה נחשבת להוצאת מוכרת.

זכאות להחזר מס על המשכנתא

קבלת החזר מס על משכנתא מתייחסת לתקופת החזר מרבית של עד 6 שנים לאחור, כאשר בדיקת זכאות להחזר מס נועדה לצרכי בירור כל הסיבות בגינן אתם עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס, לרבות, מרכיבי התשלום על ביטוחי בחיים על המשכנתא (עבור ציבור השכירים והעצמאיים העובדים מהבית) ומרכיב תשלומי הריבית על המשנתא הנחשב להוצאה מוכרת עבור ציבור העצמאיים שעובדים מהבית בלבד.
כך או אחרת, הגשת בקשה לעניין קבלת החזרי מס, מומלץ שתעשה באמצעות גוף מקצועי העוסק ומתמחה בנושא. בדיקת זכאות באמצעות גוף מקצועי, תאפשר גם לכם לבחון את כל הגורמים המרכזיים בגינם אתם עשויים לקבלת החזרי מס, לרבות, תשלומי מס על המשכנתא. ברוב המקרים, הגופים המקצועיים העוסקים בנושא אינם גובים תשלום על הבדיקה המקדימה אותה הם מקיימים עבורכם, כאשר התשלום נקבע ומסוכם מראש על פי אחוז מסוים מדמי ההחזר שתקבלו. חשוב לציין שבמידה ותמצאו זכאים לקבלת החזר מס, תשלומי ההחזר עוברים ישירות לחשבון הבנק שלכם תוך 30 עד 60 יום מיום הגשת הבקשה לרשויות המס.

אולי יעניין אתכם עוד בנושא:

>> סימולטור להחזר מס

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך