כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

11/01/2022

מהו החזר מס שלילי? מי זכאי לקבלת החזר מס שלילי וכיצד ניתן לבדוק את זכאותכם? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

מהו החזר מס שלילי?

החזר מס שלילי הוא למעשה מענק כספי המוענק לשכירים ועצמאיים כאחד מגיל 23 ואילך שהכנסתם החודשית לאורך שנת המס נמוכה מרמת השכר שנקבעה על ידי רשות המיסים ומשרד האוצר, כאשר גובה המענק נקבע על פי השכר הממוצע של בעלי הזכאות במהלך שנת המס ומסך ההכנסות הנוספות העומדות לרשותם ו/או לרשות בני זוגם.

מי זכאי להחזר מס שלילי?

החזר מס שלילי הידוע גם בשם מענק עבודה מוענק לתושבי ישראל שהכנסתם החודשית נמוכה מרמת השכר שנקבעה לגביהם. המענק מיועד גם לעובדים שכירים בעלי הכנסה מעבודה וגם לעצמאיים בעלי הכנסה מעסק או משלח יד במהלך שנת המס שלגביה מוענק המענק. יחד עם זאת, חשוב לציין שהזכאות לקבלת החזר מס שלילי מוענק אך ורק לבעלי הזכאות על פי הכנסתם החודשית הממוצעת ובקריטריונים הבאים:
עובדים שכירים ועצמאיים במשק בני 23 ואילך שיש להם ילדים, בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, הורים יחידים לילד אחד או יותר, כלל העובדים עם מוגבלות שנקבע להם שכר מינימום ויורשים חוקיים על פי צו ירושה של עובדים שהיו יכולים להגיש תביעה לקבלת החזר מס שלילי אילולא היו בחיים.
כמו כן, חשוב לציין את העובדה שעובדים שכירים אשר קיבלו הכנסה מעבודה ממעסיק שהוא קרוב משפחה ו/או מחברה שבעלי השליטה בה הם קרובי משפחתם – אינם זכאים לקבלת המענק, וזאת למעט מקרים בהם המענק מתייחס לתקופה במהלכה הם אינם קיבלו את הכנסתם ממעסיק שהוא קרוב משפחתם.

מה חשוב לדעת על מימוש הזכות לקבלת החזר מס שלילי?

הזכאות לקבלת מענק עבודה (החזר מס הכנסה שלילי) היא שנתית, ולכן, בעלי הזכאות נדרשים להגיש עבורה תביעה חדשה מדי שנה, כאשר תביעה לקבלת מענק עבודה עבור שנת המס 2020 מתאפשרת עד סוף חודש נובמבר 2021. במקרים בהם אתם מגישים בקשה להחזר מס בפעם הראשונה תדרשו לעשות זאת באמצעות טפסי בקשה בסניפי הדואר ברחבי הארץ ובמידה וכבר הגשתם בעבר בקשה לקבלת מענק עבודה עבור השנתיים האחרונות, קרי עבור שנת המס 2019 ו-2018, תוכלו להגיש את הבקשה באופן מקוון באתר רשות המיסים. במקרים בהם שני בני הזוג נמנים על בעלי הזכאות לקבלת מענק עבודה, כל אחד מהם נדרש להגשת הבקשה בנפרד.

החזר מס שלילי לשנת 2020

כפי שציינו לעיל, המועד האחרון להגשת בקשה לקבלת מענק עבודה עבור שנת המס 2020 הוא ה-31.11.2021. מגישי הבקשה העומדים בקריטריונים הנדרשים זכאים לקבלת דמי ההחזר בשני תשלומים שווים באמצע חודש דצמבר 2021 ובאמצע חודש פברואר 2022, כאשר דמי ההחזר מועברים ישירות לחשבון העו"ש הפרטי שלהם.

בדיקת זכאות להחזר מס שלילי – כיצד?

בדיקת זכאות להחזר מס שלילי, מומלץ שתעשה באמצעות גוף מקצועי העוסק ומתמחה בנושא החזרי מס לשכירים ועצמאיים כאחד, כאשר בדיקת החזר מס שלילי נעשית באמצעות תלושי שכר ו/או דו"ח שנתי. על מנת לבחון אם אתם נמנים על בעלי הזכאות בהתאם לגובה הכנסתם החודשית, תוכלו להסתייע בסימולטור ייעודי לצורך כך העומד לרשותכם באתר רשות המיסים. הבדיקה הנערכת על ידי גופים מקצועיים העוסקים ומתמחים בנושא, נועדה בין היתר לבדוק האם אתם נמנים על אוכלוסיות הזכאיות לקבלת מענק עבודה מוגדל בשיעור של עד 150%.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך