כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

03/11/2020

החזרי מס – האם אתה זכאי?
לא משנה כלל מהו היקף המשרה שלכם, כמה אתם מרוויחים בכל חודש וכמה מיסים אתם משלמים: הרי שסביר מאד כי תשמחו מאד להתעורר בוקר אחד ולגלות כי אינכם נדרשים לשלם את מס ההכנסה המנוכה בכל חודש מתלוש השכר שלכם. אז בעולם אוטופי אולי באמת לא תצטרכו לשלם מיסים בכל חודש, אך בעולם בו אתם חיים כיום – דעו כי אתם לא אחת זכאים להחזר מס מבלי שאתם כלל מודעים לכך.

כעובדים שכירים, אתם נדרשים לשלם את המיסים כחוק בכל חודש באמצעות תלוש השכר שלכם. מה שאתם לא יודעים הוא שלעתים המס שאתם משלמים, גבוה יותר מזה שאתם אמורים לשלם בפועל. רשויות המס לא ימהרו לשלוח לכם מכתב או מייל, ובטח שגם לא ידפוק על דלת הבית שלכם שליח עם מעטפה שבה נמצא ההחזר הכספי שלכם.

החזרי מס לשכירים: מתי הם רלוונטיים גם לכם, איך תוכלו לדרוש בהחזר ואיך קורה שאתם משלמים יותר לקופות המדינה? המדריך המלא, לפניכם:

החזר מס מתבצע בעת שאתם משלמים מס גבוה שלא לצורך

שיטת המיסוי בישראל מתבצעת באופן הבא: בכל שנה מחדש, נקבע שיעור המס שאתם צריכים לשלם. אותו שיעור מס משקף את השכר השנתי שלכם. בהתאם לשכר הצפוי לכם, אתם משויכים למדרגת מס ספציפית וכך אתם משלמים את האחוז הנדרש מהמשכורת שלכם. בפועל, החיים קצת יותר דינמיים, כך שסביר שלאורך השנה יחולו שינויים בחיים האישיים שלכם, כמו גם בהיקף המשרה. במקרים שכאלו – החזרי מס לשכירים רלוונטיים גם לכם.

אילו מקרים מצדיקים את החזר המס אליכם?

• היקף המשרה שלכם צומצם.
• השכר השעתי שלכם ירד.
• השכר הגלובלי שלכם ירד.
• התחלתם לעבוד בעבודה נוספת.
• קיבלתם תואר אקדמי.
• נולד לכם ילד.
• זיכוי במס בעקבות תרומה ועוד…

מתי תדעו אם אתם זכאים להחזר? בסוף שנת המס

נניח והמשכורת החודשית שלכם היא כ-10,000 שקלים, הרי שבשנה אחת אתם משתכרים ב-120,000 שקלים. בהתאם למשכורת השנתית, נקבע מהו אחוז המס שתשלמו. כל עוד המשכורת השנתית שלכם תהיה נמוכה מכ-120,000 שקלים, וכל עוד המשכורת השנתית כפי שהייתה בפועל (לדוגמה: 90,000 שקלים) תשייך אתכם למדרגת מס נמוכה יותר, הרי שתקבלו החזר.

מאחר וכל משכורת חודשית נספרת בחישוב השנתי, הרי שרק בסוף השנה יהיה ניתן לדעת האם אתם זכאים להחזר מס, ובמידה וכן – מהו גובהו של ההחזר.

מחשבון זכאות להחזר מס>>>

אז לא, ההחזר לא מגיע אליכם אוטומטית

לא מעט שכירים ועצמאיים מלינים כי בעת שהם לא משלמים בזמן, הרי שהם מקבלים כמעט מידית מכתבי התרעה. בפועל, בעת שהמדינה היא זו שנמצאת בסטטוס החייב – אתם אלו שצריכים לרדוף אחריה לטובת קבלת הכסף שמגיע לכם. ואכן, על מנת ליהנות מהאפשרות של החזרי מס לשכירים, אתם צריכים להגיש בקשה פורמלית לטובת קבלת ההחזר.

כמה דברים חשובים על תהליך החזר המס:

• ההמלצה החמה ביותר היא להסתייע בחברה מקצועית שמיומנת בהגשת הבקשות לטובת החזר המס. מדובר על שלל טפסים, חתימות, אישורים ובקשות שיש להעביר – כך שבעת שאתם לא מכירים לעומק את המערכת ואת מניפת הדרישות, התהליך עתיד להיות סבוך ומורכב.
• דעו כי ניתן לבצע החזר מס עד 6 שנים אחורה. בחישוב פשוט, נכון להיום – בשנת 2019, תוכלו לדרוש בהחזר משנת 2013.
• עם הגשת הבקשה, יש לתמוך אותה בכמה שיותר אישורים ומסמכים שיכולים לשקף את זכאותכם בצורה בהירה וחד משמעית.
• ההחזר מתבצע ישירות אל חשבון הבנק שלכם.
• ההחזר מתבצע בתוך רבעון.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך