כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס- אולי גם לך מגיע










close

איך נבדוק את זכאותך?

בדיקה מהירה אונליין

21/03/2022

תעשיית ההייטק מוכרת כתעשייה בה השכר לעובדים הוא גבוה מאוד ולמרות זאת, בדיוק כמו יתר התעשיות בארץ, גם עובדי ההייטק זכאים להחזרי מס בהתאמה מלאה לקריטריונים הייחודיים לעובדי הייטק. עובדי הייטק משלמים בכל חודש מס מהגבוה במשק הישראלי – על פי רוב מגיע ההחזר לעד 50% (כמובן בשל השכר הגבוה אותו הם מקבלים) ובאופן ישיר החזר המס שמגיע להם הוא גבוה משמעותית ויכול להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים בשנה.
בנוסף להחזרי המס אותם מקבלים כל השכירים במשק הישראלי, לענף הייטק ישנם מאפיינים נוספים אשר ייחודיים להם ומזכים אותם בתשלומי מס נוספים ובדיוק לשם כך התכנסנו.

החזרי מס לעובדי הייטק - מי זכאי וכיצד זה עובד

בדיקת הזכאות להחזר מס

נתחיל עם המציאות שמציגה עובדה עגומה – אלפי עובדי הייטק זכאים להחזרי מס ולא ניגשים לבקש אותו ובעיקר משום שהם כלל לא מודעים לעובדה שמגיעים להם החזרי מס על פי חוק. נשאלת השאלה מי הלכה למעשה זכאי להחזרי מס מתעשיית ההייטק ובדיוק לשם כך אספנו את סך האופציות:

• עובדי הייטק מקצועיים אשר משריינים משרה המצריכה תעודה מקצועית וכמובן למי שברשותו תואר אקדמי – לכל רמת השכלה נקודות זיכוי ממס אותם הוא יכול לקבל בסיום התואר. נקודות זיכוי המס משתנות מתואר לתואר ומתעודה אחת לשנייה וכדי לדעת מראש מהן הנקודות להן תזכו יש לבדוק זאת עם בעל מקצוע ובמקביל למלא טופס 101 אשר רלוונטי לשנת המס המדוברת – שימו לב כי גם השתלמויות אותן אתם מבצעים במהלך עבודתכם מזכות אתכם במס.
• שינוי של מקומות עבודה – זה לא סוד שעובדי הייטק משנים את מקום עבודתם בתדירות גבוהה וכך גם יכולה המשכורת להשתנות לעיתים באופן דרמטי ועל כן לשינויים אלו השפעה ניכרת על החזרי המס. קראו עוד על החזרי מס בגין מעבר בין עבודות
• אבטלה – כמובן שגם לאבטלה זמנית אשר גורמת לאובדן הכנסה משמעות במדרגות המס ובאופן ישיר בזיכוי המס
• אופציות ומניות – לעיתים מתבצעת גבייה גבוהה משמעותית מזו שצריך היה לבצע ועל כן בדיקה מקצועית מאפשרת החזרי מס לעובדי הייטק.
אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על החזר מס על שוק ההון

• שינוי בסטטוס המשפחתי – החזר מס לשכירים (גם בהייטק) ניתן גם בעבור שינוי סטטוס ובעיקר כשמדובר על התווספות של ילד/ה לתא המשפחתי – חשוב לעדכן שינוי סטטוס בטפסים הרלוונטיים.

כיצד מבקשים החזרי מס

המס אותו משלם כל עובד מחושב פעם בשנה ובהתאם לצפי ההכנסות / ההשתכרות על העובד – כאשר יש שוני במהלך החודשים / השנים, יתכן והעובד ישלם תשלומי מס גבוהים מהצפוי ועל כן מגיע לו החזר. בקשה להחזר מס יכולה להתבצע באופן עצמאי אך ההמלצה היא לפנות אל בעל מקצוע שמכיר את העבודה על בוריה ויכול לבצעה אותה בקלות ובמהירות ובהחלט להשיג את המקסימום. רוצים לבחון אופציה להחזר מס? צרו עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

כמיליון שכירים בישראל זכאים להחזרי מס אולי גם לך מגיע

אנחנו נבדוק את את זכותך עבור החזרי מס לשכירים בשיחה קצרה וללא התחייבות. נשאר רק להשאיר לנו כמה פרטים וניצור איתך קשר בהקדם










כתבות נוספות שחשבנו שיעניינו אותך